Pro montáž bezdušových plášťů je zapotřebí silný náraz vzduchu, aby si patka pláště sedla do ráfku a tím byl plášť utěsněn. „To se podle kombinace plášť – ráfek se stávajícími pumpami ne vždy podaří“, zmiňuje Peter Krischio, Schwalbe product manager Race. V profi-dílně, nebo u pumpy pomůže kompresor.
Pro jistou a jednoduchou montáž bez kompresoru přichází teď Schwalbe s Tire Boosterem, který vznikl díky spolupráci s britskou start up firmou Airshot. Díky němu lze dostat do pláště najednou tlak až 11 barů. „Tím se plášť okamžitě usadí v ráfku a je dobře utěsněn“, říká Peter Krischio. „ Tire Booster je velkou výhodou při montáži bezdušových plášťů. Se svými 435ti gramy se lehce přenáší.“ Kdo potřebuje ještě vyšší tlak, může použít speciální adaptér. Po odšroubování ventilku a nasazení adaptéru je dosaženo maximálního přímého proudu vzduchu.
A takhle to funguje: po napojení běžné autopumpy na ventilek a natlakování lahve, otevřením rychloventilu vnikne vzduch do pláště a hned se rovnoměrně rozdělí. Plášť se, většinou s typickým cvaknutím, usadí pevně v ráfku.